| Piłka nożna / PKO BP Ekstraklasa
W ogóle nie myślimy o tym, że mamy 8 punktów przewagi w lidze. Wszystko zaczyna się od nowa – przyznaje Luquinhas, skrzydłowy Legii Warszawa. Stołeczny klub ma konkretny cel na resztę sezonu – zdobycie podwójnej korony.
Legia Warszawa – sytuacja przed powrotem Ekstraklasy
Epidemia sprawiła jednak, że przy Łazienkowskiej zapanowała potrzeba konkretnego liczenia pieniędzy. Obroty Legii spadły o 90 procent, a każdy miesiąc gry bez kibiców będzie generował kolejne straty. Stołeczny klub nie prowadzi choćby rozmów w sprawie wygasających kontraktów Inakiego Astiza, Mateusza Praszelika czy Luisa Rochy. Nie wiadomo, jaki będzie budżet transferowy i płacowy. Wszystko stoi pod znakiem zapytania z powodu koronawirusa.
Zespół Aleksandara Vukovicia w ramach przygotowań do wznowienia rundy, wybrał się na tygodniowe zgrupowanie do Warki. Tam Legia trenowała przede wszystkim nad motoryką oraz taktyką. Z kontuzjami zmagali się między innymi Marko Vesović czy Rocha, który do dziś jest oszczędzany w trakcie niektórych ćwiczeń.
Legioniści wrócili do treningów w Warszawie, ale ćwiczą bez Radosława Majeckiego, który doznał urazu w Warce. Na środowych zajęciach pojawił się za to Radosław Cierzniak, który pauzował wcześniej z powodu urazu pleców. Powoli do zajęć z pełnym obciążeniem wprowadzany jest Vamara Sanogo, który w pierwszym meczu sezonu zerwał więzadło krzyżowe.
Piłkarze ze stolicy liderują w PKO Ekstraklasie z dorobkiem 51 punktów. Legia w 26 spotkaniach wygrała szesnaście razy, trzykrotnie zremisowała i siedem razy przegrała. Zespół Vukovicia ma przewagę nad przeciwnikami. Drugi w tabeli Piast Gliwice ma osiem punktów strata. Różnica pomiędzy Wojskowymi, a innymi rywalami jest jeszcze większa.
Oczekiwania wobec Legii będą duże: zacznienie od meczu Pucharu Polski, potem mecz z Lechem i powrót PKO Ekstraklasy. Podołacie pod względem mentalnym?
– Nikt z nas nigdy nie przeżył takiej sytuacji z pandemią. Teraz mamy nadzieję, że rozegramy czternaście meczów w dwa miesiące, z których każdy będzie tak samo ważny. Spotkanie z Lechem chcemy zagrać na takim samym poziomie koncentracji, jak cztery dni wcześniej z Miedzią. Czeka nas duży wysiłek w krótkim czasie, do którego trzeba się dobrze przygotować, a czasu mieliśmy mało. Przed zgrupowaniem każdy z nas miał swoje rozpiski. Treningi prowadzone były w formie wideo, a kiedy było to możliwe, biegaliśmy. Sztab był z nami w codziennym kontakcie. Trener Aleksandar Vuković dzwonił i pytał jak się mamy.
Co będzie atutem Legii po przerwie? Jest jakiś aspekt, w którym możecie być silniejsi niż przed koronawirusem?
– W ogóle nie myślimy o tym, że mamy osiem punktów przewagi. Zaczynamy od nowa. Chciałbym, żebyśmy prezentowali taką zespołowość, jak przed przerwą. Dobrze rozumiemy się na boisku, w szatni jest pozytywna atmosfera. Nie mogę się doczekać, kiedy wrócimy do gry.
Kliknij "Akceptuję i przechodzę do serwisu", aby wyrazić zgody na korzystanie z technologii automatycznego śledzenia i zbierania danych, dostęp do informacji na Twoim urządzeniu końcowym i ich przechowywanie oraz na przetwarzanie Twoich danych osobowych przez nas, czyli Telewizję Polską S.A. w likwidacji (zwaną dalej również „TVP”), Zaufanych Partnerów z IAB* (964 firm) oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP (88 firm), w celach marketingowych (w tym do zautomatyzowanego dopasowania reklam do Twoich zainteresowań i mierzenia ich skuteczności) i pozostałych, które wskazujemy poniżej, a także zgody na udostępnianie przez nas identyfikatora PPID do Google.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie naszych poszczególnych serwisów zwanych dalej „Portalem”, w tym informacje zapisywane za pomocą technologii takich jak: pliki cookie, sygnalizatory WWW lub innych podobnych technologii umożliwiających świadczenie dopasowanych i bezpiecznych usług, personalizację treści oraz reklam, udostępnianie funkcji mediów społecznościowych oraz analizowanie ruchu w Internecie.
Twoje dane osobowe zbierane podczas odwiedzania przez Ciebie poszczególnych serwisów na Portalu, takie jak adresy IP, identyfikatory Twoich urządzeń końcowych i identyfikatory plików cookie, informacje o Twoich wyszukiwaniach w serwisach Portalu czy historia odwiedzin będą przetwarzane przez TVP, Zaufanych Partnerów z IAB oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP dla realizacji następujących celów i funkcji: przechowywania informacji na urządzeniu lub dostęp do nich, wyboru podstawowych reklam, wyboru spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych reklam, tworzenia profilu spersonalizowanych treści, wyboru spersonalizowanych treści, pomiaru wydajności reklam, pomiaru wydajności treści, stosowania badań rynkowych w celu generowania opinii odbiorców, opracowywania i ulepszania produktów, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, technicznego dostarczania reklam lub treści, dopasowywania i połączenia źródeł danych offline, łączenia różnych urządzeń, użycia dokładnych danych geolokalizacyjnych, odbierania i wykorzystywania automatycznie wysłanej charakterystyki urządzenia do identyfikacji.
Powyższe cele i funkcje przetwarzania szczegółowo opisujemy w Ustawieniach Zaawansowanych.
Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać w Ustawieniach Zaawansowanych lub klikając w „Moje zgody”.
Ponadto masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia, przenoszenia, wniesienia sprzeciwu lub ograniczenia przetwarzania danych oraz wniesienia skargi do UODO.
Dane osobowe użytkownika przetwarzane przez TVP lub Zaufanych Partnerów z IAB* oraz pozostałych Zaufanych Partnerów TVP mogą być przetwarzane zarówno na podstawie zgody użytkownika jak również w oparciu o uzasadniony interes, czyli bez konieczności uzyskania zgody. TVP przetwarza dane użytkowników na podstawie prawnie uzasadnionego interesu wyłącznie w sytuacjach, kiedy jest to konieczne dla prawidłowego świadczenia usługi Portalu, tj. utrzymania i wsparcia technicznego Portalu, zapewnienia bezpieczeństwa, zapobiegania oszustwom i usuwania błędów, dokonywania pomiarów statystycznych niezbędnych dla prawidłowego funkcjonowania Portalu. Na Portalu wykorzystywane są również usługi Google (np. Google Analytics, Google Ad Manager) w celach analitycznych, statystycznych, reklamowych i marketingowych. Szczegółowe informacje na temat przetwarzania Twoich danych oraz realizacji Twoich praw związanych z przetwarzaniem danych znajdują się w Polityce Prywatności.